pondělí 3. listopadu 2014

NO FRIENDS_Kryštof Ambrůz

30/10/2014 Umakart
EVENT

3D květinářství

chtěla jsem napsat něco klidnýho. vernisáž v umakartu, video - klidný, hezký. než v úvodním slově zaznělo: "post-internet". došlo mi, že umakart je vlastně post-galerie a instalace plusmínus jednoho objektu post-výstava. pak to začalo být absurdní.
post-něco je vlastně hodně zvláštní label. zaprvé, je samo o sobě podivný definovat přítomnost tím, že je po minulosti. zadruhé jsem si všimla, že třeba právě v případě internetartu, který teď ovládá virtuální uměleckou scénu a monopolí na tumblru, je jednou z jeho hlavních charakteristik to, že vychází z počátků. je to taková zvláštní zacyklenost. být sám za sebou - post jako dívat se sám sobě na záda, ale ve vyšším levelu sebereflexe. asi Hegelova spirála, neboco. je to zvláštní estetika nejranější grafiky a na člověka dýchne Windows 95 a barvičky a fonty jak z Miami Beach. i když nevím přesně proč, vím úplně přesně, že mě to hodně baví. spirála.
zacyklenost je navíc hmatatelná i ve vystavovaném videu. smyčka cut.
a ačkoliv bylo v infu napsaný, že výstava není manifestační, ty různý obsahový přesahy jsou taky hodně zábavný. vrituální příroda je paradox per se. internet gardening je docela vtipná připomínka toho, že i v post-moderně jsme zahrádkáři (hahah).
jediný co mě trochu děsí je taková vize, že se z dnešní recese stane zítřejší skutečnost.

nakóduj mi kytku.




- uv

Žádné komentáře:

Okomentovat